28 Eylül 2014 Pazar

Tchibo'dan bir ürün daha: Silikon yumurta pişirme kalıpları.

Mikrodalgada yumurta pişirme denemelerim devam ediyor :)

Tchibo'dan satın aldığım kapaklı silikon kaplar çok pratik ve mikrodalgada da kullanılabiliyor. İkili olarak satılıyor. İsterseniz mini kekler pişirin isterseniz yumurta. Ben tabi ki önce yumurta pişirmeyi denedim :) 

Yumurtanızı ne'li olsun istiyorsanız bu minik silikon kabın içerisine eklemeniz yeterli. Ben malesef malzemeleri koyma aşamasını fotoğraflamayı unutmuşum ama pişmiş halini sizin için çektim :)





İlk deneme olarak sucuklu-kaşar peynirli-biberli yumurta pişirdim. Silikon kabın için önce birkaç minik küp sucuk koydum ve fırında 1 dk kadar ön pişirme yaptım. Malum, sucuk yumurtadan biraz daha geç pişiyor.




Sonra hafif pişmiş sucukların üzerine 1 yumurta kırıp biraz kaşar peyniri ve biber doğradım. Hafifçe karıştırdım. Tekrar mikrodalgaya atıp 900 watta yaklaşık 1,5 dk pişirdim. (Yine de 1. dakikada durdurup pişmemişse süreyi uzatmanızda fayda var)







 

Ve.. işte yumurtamın pişmiş hali :)

Silikon kaptan kolayca çıkıyor ve yemeye hazır. Çalışanlar için gayet pratik ve  lezzetli bir kahvaltı. Hiç yağ kullanmadığımız için oldukça da sağlıklı. 

Afiyet olsun! :)


















1 yorum:

  1. mikrodalga fırını yeni keşfedecek biri için yazılarınız bulunmaz nimet. Çok teşekkür ederim. Ellerinize yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil